Брендбук

Брендбук – це книга бренду, в якій наведено стандарти візуального стилю вашої компанії, описані її основні цінності і особливості в просуванні та розвитку бренду. Це керівництво, за допомогою якого будується єдиний зовнішній і внутрішній образ організації. Двох однакових брендбуків не буває. У той час, як одні компанії зосереджуються на аспектах дизайну, інші створюють більш детальний документ з оглядом компанії і правилами взаємодії з клієнтами і діловими партнерами. Усе залежить від особливостей діяльності підприємства.

Визначення цілей, яких потрібно досягнути за допомогою брендбуку:

  • систематизація відомостей про бренд в одному документі
  • стандартизація процесу застосування елементів фірмового стилю
  • інформування співробітників про цілі бренду і його місії
  • підвищення ефективності маркетингових заходів
  • допомога у створенні іміджу і управління репутацією бренду.

Якщо ви велика корпорація – краще зосередитися на ідеології, місії та характеристиках бренду. Якщо ваше підприємство невелике та має вузьку спеціалізацію зі сформованими принципами діяльності, вам найкраще підійде книга бренду з правилами використання основних елементів айдентики.

Брендбук – це інструмент

Він допомагає компанії вибудовувати свої відносини з рекламними компаніями, партнерами і цільовою аудиторією. Це база, такий собі звід правил, на якому ґрунтується все позиціювання компанії на ринку. У ньому відображаються правила формування елементів корпоративного стилю, носіїв торгової марки, їх використання та оформлення. Ці об’єкти є постійними і можуть бути чітко визначені в документі: логотип, шрифти, фірмові кольори та інші елементи, що відповідаюить за стиль підприємства, – візитки, біг борди, точки продажу та, зокрема, web-сайт. Книга бренду корисна як для керівників, так і для рядових працівників, маркетологів, менеджерів – для правильного розуміння концепції  компанії та усвідомлення позиції, яку вона займає серед  конкурентів.

Проблеми, що виникають за відсутності брендбуку

При відсутності єдності фірмового стилю у великій компанії можуть виникнути різні труднощі. Наприклад, дизайнери при розробці нових рекламних вивісок або буклетів зроблять щось, орієнтоване на іншу цільову аудиторію. Логотип може бути використаний неправильно: його можуть стиснути, або змінити колір, а це вплине на його правильне сприйняття. Якщо не притримуватись фірмової кольової гами, є імовірність випадково стати дуже схожими на конкурентів.

Отже, питання: розробляти брендбук чи ні? – в принципі виникати не повинно. Головне, щоб замовник і виконавець розуміли, що потрібно отримати у результаті.

Що це?

Брендбук - це книга бренду, в якій наведено стандарти візуального стилю вашої компанії, описані її основні цінності і особливості в просуванні та розвитку бренду. Це керівництво, за допомогою якого будується єдиний зовнішній і внутрішній образ.

Базові опції

До базового наповнення брендбуку входять певні опції:
Інформація про бренд (історія компанії, місія, цінності тощо)
Логотип
Фірмові кольори та шрифти
Ділова документація: персональна та корпоративна візитки, фірмовий бланк
Опис основних елементів ідентичності і атрибутів бренду та правила їх використання.

Додаткові опції

Наповнення брендбуку, окрім базових основ, залежить від специфіки діяльності підприємства та бажаних цілей, які він має допомогти досягнути.

23

________________________________

google_description

Брендбук - це книга бренду, в якій наведено стандарти візуального стилю вашої компанії, описані її основні цінності і особливості в просуванні та розвитку бренду.

google_keywords

брендбук, розробити брендбук, брендинг, ребрендинг, розробка бренду, створення брендингу, замовити брендинг