Що таке брендинг
Бренд - це торгова марка, ім'я компанії та усі фірмові особливості, що притаманні лише їй. Це основа розвитку та широти впливу компанії на ринку. Брендинг визначає комплексний образ вашого підприємства, уявлення про те, хто ви і в чому ваша головна перевага над конкурентами, що дає потенційному клієнту розуміння чому він повинен обрати саме ваш товар. Це широкий комплекс маркетингових засобів, що будують довгострокові та прибуткові стосунки зі споживачем, формуючи впізнаваність та довіру на підсвідомому рівні. Саме якісний брендинг сформував обличчя таких компаній, як Apple, Coca-Cola чи IKEA, і працює на них вже не одне десятиріччя.
Мета брендингу
Мета брендингу — створити чіткий, зрозумілий та дієвий механізм, який підвищить впізнаваність компанії та сформує позитивне ставлення аудиторії, що у завершенні допоможе досягти стабільної ефективності виробництва. Основні задачі, які має виконати брендинг:
- Сформувати позитивний образ товару чи послуги
- Вказати на високу цінність продукції
- Створити якісну комунікацію між компанією та клієнтами
- Розробити концепцію позиціювання бренду на ринку – вербальну та візуальну ідентифікацію товару
- Розробити стратегію просування та маркетингові канали
- Виділити конкурентні переваги товару чи послуги
- Наділити бренд певними унікальними особливостями
Види брендингу
У залежності від форми бізнесу чи галузі його розробки брендинг має чіткий поділ:
- Корпоративний
- Персональний
- Політичний
- Спортивний
- Мистецький
- Географічний
- Брендинг товарів
- Брендинг послуг
Недоліки розробки брендингу
Відсутність сформованих цілей, недосконалий аналіз авдиторії чи конкурентів, непослідовність дій у просуванні бренду – усе це може суттєво нашкодити або й знівелювати старання докладені для розвитку вашої компанії. Назва, що не відповідає суті діяльності, слоган, що погано запам’ятовується чи навіть некоректно підібрані кольори та шрифти – у брендингу немає несуттєвих дрібниць і якщо якийсь “пазл” не на своєму місці, то “картинка” не складається.
Складові брендингу
Цільний брендинг містить в основі певні статичні елементи:
- Неймінг
- Логотип
- Шрифти та колірна гама
- Слоган
- Єдина стилістика
- Чітка місія та філософія
Етапи брендингу
Створення бренду базується та поетапному і вивіреному алгоритмі розробки його елементів. На основі аналізу ринку та брифу від підприємця, продумується позиціювання та концепція бренду. Далі розробляється неймінг, слоган і брендбук (місія, структура бренду, логотип, айдентика, фірмова стилістика, маскот та ін). Керуючись спрямуванням компанії обираються найоптимальніші канали комунікації з цільовою авдиторією. У подальшому, ведеться моніторинг розвитку бренду, оцінка ефективності обраних робочих моделей і, якщо необхідно, вносяться певні корективи.
Висновки
Оригінальний логотип, активна маркетингова політика, цілісність фірмового стилю – механізми, за допомогою яких виробники досягають впізнаваності бренду. Якісний брендинг можливий лише за умови глибинних досліджень і правильно структурованому плану дій. Брендинг – це не одноразова акція, а постійна робота над образом компанії. Самостійно впоратись з таким об’ємом роботи – нереально, тому правильним рішенням буде звернутись за допомогою до спеціалістів. Наша команда обов’язково допоможе вам зі становленням міцного бренду.