Що таке логотип
Логотип – це унікальний графічний символ, що використовується для ідентифікації компанії, організації, товару чи бренду. Він може мати форму абстрактного або образного дизайну, або може бути представлений, як стилізована версія назви компанії. Основна задача логотипа – вдало вирізнити компанію та чудово запам’ятовуватися. Якщо сказати просто, лого – це швидка і точна асоціація. Кращі логотипи всесвітньо відомих брендів упізнаються моментально. Коли на ринку з'являється нова компанія – про неї нікому нічого не відомо. Логотип – унікальний фірмовий знак, який асоціюється у авдиторії з брендом компанії. Це не просто невелике зображення або сукупність графічних елементів, а символ, у який вкладається ідея, що у подальшому допомагає споживачам скласти перше враження про компанію. Також, логотип зазвичай виконує велику кількість різних функцій. Ось чому дизайн лого починається з формулювання концепції та визначення його типу.
Навіщо логотип
Основна задача логотипу – вдало вирізнити компанію та чудово запам’ятовуватися. Лого – це головний візуальний знак у боротьбі за увагу клієнта. Маркетингова мудрість (і здоровий глузд) передбачає, що логотип має певним чином відповідати бренду, про який йде мова, а також одночасно бути досить універсальним, щоб мати можливість використовувати його в різних концепціях.
Він не повинен безпосередньо описувати, чим займається підприємство, а має лише ідентифікувати компанію так, щоб вона була легко впізнаваною та чудово запам’ятовувалася. Лого починає виконувати свою функцію лише після того, як стає впізнаваним. Успіх залежить від того, наскільки підібраний стиль відповідає ідентичності бренду, тож логотип повинен бути унікальним і якісним.
Які є типи логотипів?
Умовно, логотипи можна розділити на певну кількість типів. Ми виділяємо основні:
- Текстові: Близько 30% сучасних компаній використовують текстове написання без ідентифікуючих емблем чи зображень. Цей спосіб використовують для зображення абревіатур та торгових марок. Якщо назва організації складається з декількох слів, то краще скоротити назву і використовувати лише перші букви кожного слова. Такий підхід збільшує можливості креативного підходу дизайнера та спрощує момент запам’ятовування для клієнта.
- Знаки та символи: Найрідкісніші види логотипів – це зображення без назви. Лише 6% компаній роблять ставки на такий знак. Найчастіше це вже відомі та розкручені бренди, які просто роблять редизайн комбінованого логотипу, спрощуючи його до графічного елементу, який змінюють відповідно до трендів.
- Текстово-графічні: Напис та графічний елемент взаємодіють, посилюючи ефект одне від одного. Проте, іноді їх можуть використовувати окремо, якщо цього вимагає дизайн.
- Логотипи-емблеми: Текстова частина розміщується безпосередньо у зображенні або на кольоровій плашці. Зручність цього виду логотипу у його універсальності при використанні на різних типах фонів та реклами.
- Логотипи-персонажі: Найбільший плюс даного виду логотипу – безпосередня взаємодія з авдиторією і висока запам’ятовуваність як результат. Такий герой притягує увагу та викликає позитивні емоції, з ним легше вигадувати рекламу, а сувенірна продукція практично оживає.
Які переваги логотипу?
Основою кожного фірмового стилю є логотип – це візуальний образ, що викликає швидку і точну асоціацію з певним продуктом, послугою чи компанією. Кращі логотипи всесвітньо відомих брендів упізнаються моментально. Коли на ринку з’являється хтось новий – про нього нікому нічого не відомо, продумане та якісне лого дає можливість заявити про себе і дати поштовх для росту впізнаваності фірми. Також, зареєстрований логотип є інтелектуальною власністю, що охороняється законодавством про торговельні марки: якщо компанія скористається чужим логотипом в тих чи інших корисливих цілях, за законом її можна притягнути до адміністративної відповідальності. Розробка фірмового знаку – один з перших етапів створення бренду, адже для залучення нових клієнтів, будь-якому бізнесу потрібні не тільки якісні продукти і послуги, але й виразний образ.
Недоліки логотипа
У світі брендингу не обходиться без конфузів. Найгірше, що може спіткати компанію, (окрім непрофесійно розробленого логотипа), це його схожість на конкурентний. Така помилка може коштувати дуже дорого, буквально. Звісно існує ряд інших, недоліків, які нівелюють наявність лого:
- стилістична несумісність зі сферою діяльності
- невідповідність сучасним вимогам
- погана читабельність напису
- загальна невиразність
- велика кількість кольорів
- гіпердеталізованість
Базові складові
Розробка лого починається з формулювання концепції та визначення його типу. Особливо важливими у розробці логотипу є правильна композиція, колір та підбір шрифту. До початку його проєктування потрібно продумати, на яких носіях він буде розміщуватися: візитках, фірмових бланках, етикетках, сайтах – це все впливає на композицію та загальну подачу. В ідеалі, повинен підходити для різних методів нанесення зображення. Не менш важливим післяотримання логотипа є його правильне використання: логобук, за допомогою текстових описів та прикладів, розповідає, з чого складається ваш логотип, описує його пропорції, інтервали, кольори, шрифти та правила використання. Якщо немає потреба замовляти брендбук – наявність логобука спрощує оформлення візиток або створення нескладних макетів іншої продукції.
Які функції виконує логотип?
Правильно розроблений логотип зазвичай виконує такі важливі функції:
- Естетична. Напевно, ви не раз помічали логотипи компаній на одязі. Це найпростіший приклад, коли гарний логотип підвищує естетичність товару, одночасно гарантуючи його якість і захищаючи товар від підробки.
- Асоціативна. Якісні логотипи виділяють товар і компанію у конкурентному середовищі. Саме завдяки логотипу клієнти відрізняють товар однієї компанії від іншої. Кращі логотипи – не просто картинки, а важливі естетичні елементи в оформленні товару.
- Рекламна. Практично головна, через яку більшість компаній і замовляють логотип. Він створює резонанс для підприємства, допомагає цільовій аудиторії легко впізнавати товар, асоціювати його з певною якістю, репутацією фірми та іншими рекламними параметрами.
- Гарантійна. Ставлячи свій логотип на товар, ви, таким чином, гарантуєте його якість. У суспільному сприйнятті вироби зі знаком вважаються вище за якістю, ніж безіменні: жодне підприємство не стане ставити свій логотип на виробі, що не відповідає загальноприйнятим вимогам.
- Захисна. Логотип (як зареєстрована ТМ) це власність підприємства, що на юридичному рівні захищає його товари і послуги. Якщо хтось скористається чужим логотипом в тих чи інших корисливих цілях, за законом їх можна притягнути до адміністративної відповідальності
- Інформаційна. Правильний логотип – важлива складова іміджу. Він інформує покупця про виробника, який створив товар, і закріплює позитивне ставлення до фірми.
Що таке логобук?
Логобук – це керівництво для правильного застосування логотипу. Він розповідає, з чого складається ваш логотип, описує його пропорції, кольори та шрифти, співвідношення між елементами та правила використання. Це книга правил, яка створюється, щоб логотип залишався впізнаваним, помітним та оформленим згідно з задумом компанії. Логотип – це функціональний знак, досить часто дизайнери розробляють декілька його версій, щоб можна було однаково якісно використати його на різних носіях. Логобук демонструє, як саме виглядатиме ваше лого у певних місцях, і який його формат краще обрати. Рекомендації описані текстом та підкріплені прикладами. Чіткі правила, спрощують роботу та допомагають швидше зібрати простий сайт, зверстати візитки або оформити прес-вол.
Що робили
Логотип для “Kralja”
Тип компанії: Послуги
Сфера: Одяг. Реалізація
Львів, Україна
Логотип для “Niel”
Тип компанії: Виробник
Сфера: Одяг
Львів, Україна
Логотип для “Pudra”
Тип компанії: Послуги
Сфера: Одяг. Реалізація
Львів, Україна
Логотип для “Алькоре”
Тип компанії: Виробник
Сфера: Картонні гільзи, кутники
Львів, Україна
Логотип для “Корпорації автозвуку та тюнінгу”
Тип компанії: Послуги
Сфера: Автотюнінг
Львів, Україна
Порядок дій
- Заповнення брифу
- Збір інформації
- Підписання договору
- Розробка дизайну
Висновки
Створення логотипу – базовий та ключовий етап у запровадженні яскравого образу компанії. Без лого, як і без імені – ваш продукт ніяк не просунути, а отже не реалізувати. Перш, ніж замовити логотип – подумайте, чи хочете ви довірити таке важливе завдання будь-кому чи все ж очікуєте отримати високоякісний результат? Тоді радимо звертатись лише до професіоналів, які мають досвід у розробці логотипів та бренду зокрема. Замовити логотип можна у агенції “ARDENIS”: наша команда з радістю допоможе вам створити виразний та довгограючий фірмовий стиль.
Додаткові послуги
Розробка брендбуку Брендинг. Образ та місія бренду. Брендування